söndag 3 juli 2016

Mail från sexist

Den avgörande orsaken till varför jag startade den här bloggen var händelsen som jag skrev om i mitt första inlägg (läs här). Den blev på något sätt droppen. Jag hade gått sjukskriven ett par veckor &  hade stor del av tiden hunnit reflektera kring & vara både arg & ledsen för all skit världen spottar ur sig. Så jag var så jävla v a k e n. Sådana där händelser sker ju ofta men en vänjer sig, en slutar reagera. Men jag var klarvaken & vansinnig. Därför startade jag bloggen. Jag behövde ett eget rum. Behöver ett eget rum.

Hursomhelst;

Vad jag inte skrev i det första inlägget var att bilen som körde förbi mig var stripad med en företagslogga på. JIR Målarservice, ett målarföretag med utgångspunkt i Göteborg (länk här). Så efter ett par om & men så skrev jag till slut ett mail till deras infoadress. Här nedan är alltså mitt mail samt deras, minst sagt, sexistiska svar.





Svaret är ju... minst sagt osmakligt. Jag blev så provocerad & trött när jag läste mailet att jag bara stängde av datorn direkt. Tänkte att jag kanske skulle orka ta fighten en annan dag, samla kraft att svara något informativt & spydigt tillbaka. Men jag ännu har inte orkat, det är fortfarande obesvarat. Tyvärr. Men ibland måste en bara få vila hjärnan lite.

Men skit ska skit ha. Så istället för att svara på Janos risiga mail så lägger jag upp det här.



HÄLSNINGAR INNOVATIV FEMINIST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar